Меню сайту
Кабінети




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

2:04 PM
В гостях у «Казки»

Через руйнівний вплив людства на довкілля нині надзвичайно гостро постала загроза екологічної кризи. Зокрема, поступово виснажуються природні ресурси, через забруднення атмосфери та грунтів виробничими й побутовими відходами зникають унікальні види рослин і тварин. Саме музеї дають змогу зберегти пам'ять, зокрема про вже давно вимерлих рослин і тварин або ж тих представників флори та фауни, яких ми ніколи не зустрінемо в нашій місцевості. А ще такий музей сприяє екологічному вихованню дошкільників.

Для вирішення даної проблеми 24 квітня 2019 року на базі КДНВЗ «Ясла-садок «Казка» Приморської міської ради було організовано семінар-практикум для педагогів закладів дошкільної освіти Приморської ОТГ та Новоолексіївської ОТГ «Екологічне виховання дошкільнят засобами музейної педагогіки». 

Усіх присутніх привітала директор КДНВЗ «Ясла-садок «Казка» Приморської міської ради Кострікіна О.М. Вихователь-методист Дімітрова С.А. поділилася досвідом організації міні-музеїв у КДНВЗ «Ясла-садок «Казка» Приморської міської ради, наголосивши, що цей проект триває вже 5 років. Під час засвоєння екологічних знань важливо, аби кожна дитина не була пасивним спостерігачем, а брала активну участь у цьому процесі. Для виховання екологічної культури дошкільників слід передусім створити дієве розвивальне середовище, у якому вони будуть вільно спілкуватися, робити власні відкриття та тісно взаємодіяти з природою. Таке освітнє середовище можна створити за допомогою засобів музейної педагогіки – міні-музеїв.

Голова предметної методичної комісії з дошкільної освіти Бєлікова Л.В. розповіла про те, як організувати міні-музей, яких етапів слід дотримуватися в цій роботі. Міні-музей є наочною енциклопедією одного предмета, відображеною в речах, малюнках, фотографіях, звуках. Окрім того, це джерело екологічних знань про живу й неживу природу, яких діти набувають під час безпосередньої взаємодії з природними об'єктами. Саме екологічні міні-музеї не лише дають змогу розвивати пізнавальні процеси та світогляд дітей, а й формують їхнє ставлення до світу, сприяють ліпшому розумінню природних явищ. Окрім цього, міні-музеї виконують функцію арт-терапії. Заняття в них допомагають дітям відновлювати позитивний психологічний стан.

Краєзнавча робота допомагає краще пізнати рідний край, тому в КДНВЗ «Ясла-садок «Казка» Приморської міської ради налагоджена тісна співпраця з краєзнавчим музеєм м. Приморська. Науковий співробітник  музею Нікульча О.М. розкрила різні форми роботи з дітьми – інтерактивні екскурсії, історичні хвилинки, музейні абетки,практичні заняття в міні-музеях. Музейна педагогіка – це ефективна інноваційна технологія для формування екологічної культури дошкільників, розвитку в них креативності та творчих здібностей. Це еколого-розвивальне середовище, що є особистою територією дошкільників, за яку вони відповідають. Тут діти можуть бути не лише спостерігачами, а й активними творцями та дослідниками – торкатися експонатів, змінювати їх місце розташування, вимірювати їх, проводити досліди.

Родзинкою заходу стало практичне заняття – екскурсія в міні-музей народної іграшки старшої групи «Золота рибка», яке провела вихователь Васильєва Н.С. Діти виступили екскурсоводами, ознайомили з історією виникнення української народної іграшки, особливостями іграшок певної території України, продемонстрували експонати свого міні-музею, розповіли про їхніх майстрів.

Учасники семінару завітали також до міні-музеїв різних груп: групи «Колосок» – «Мій рідний край – коса Обіточна», групи «Буратіно» – «Пам’ятні місця Приморська», групи «Сонечко» – «Музей витинанок».

Вихователь Рекотова О.О. провела майстер-клас щодо складання паспорту  міні-музею «Мій рідний край – Коса Обіточна». Гості розділилися на 2 групи та практично спробували скласти паспорти міні-музеїв «Чарівна мушля» та «Музей котиків», указавши експонати, що входили б до цих музеїв. Усі присутні прийшли до висновку, що обов'язково до наповнення міні-музею слід залучити дітей та їхніх батьків, організовуючи для них пошуково-дослідницьку діяльність. Часом діти та їхні батьки власноруч створюють експонати, як-от малюнки, фотографії, творчі вироби. 

Наприкінці семінару вихователь КДНЗ «Горобинка» Приморської міської ради Гогунська І.В. ознайомила ще з однією формою проектної діяльності – лепбуком, його видами, технологією виготовлення, матеріалами, порадами вихователям щодо ефективного використання цього дослідницького проекту дошкільника, який викликає інтерес та мотивує до навчання ще й тим, що діти працюють над ним разом під керівництвом своїх наставників. Ірина Віталіївна продемонструвала 2 екологічні лепбуки: один присвячений воді, а другий – Червоній книзі України. 

Відділ освіти Приморської міської ради висловлює слова подяки адміністрації КДНВЗ «Ясла-садок «Казка» Приморської міської ради та всім педагогам дошкільної освіти, які взяли участь у проведенні такого насиченого, цікавого та змістовного заходу. 
 

 

 

Переглядів: 370 | Додав: primzp45 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Корисні посилання